DELL U2412M kalibracja i1DisplayPro
: 24 marca 2014, 20:06 - pn
Witam!
Zamierzam przeprowadzić kalibrację tego monitora. Przyznam szczerze, że nie znam się zbyt na kalibracji i oprogramowanie, którym się to robi sprawia, że robię to "w ciemno" a wyniki są rózne (biel ma różne kolory, ciemne miejsca na fotografiach sie zlewaja). Kiedys widzialem kalibrację sprzętem X-Rite DTP-94 na monitorze Eizo i nie było tam zaawansowanych opcji na starcie jak tutaj. Tam było do wyboru czy pomieszczenie jest ciemne, srednie, jasne i potem szło z górki, tutaj nie wiem co wybrac. Dodam, ze pomieszczenie w ktorym pracuje ma stałe oswietlenie, a monitor uzywany jest do grafiki 2D, 3D jak i do przygotowywania o druku, DTP. Chciałem zapytać o konkretne opcje:
1. Typ monitora-nie moge znalezc nic pasujacego do tych opcji, nie wiem czy moj to CCFL, White Gamut CCFL, White LED, RGB LED
2. White point - czytałem na tym forum jak i szukałem w sieci, najczeciej polecany jest D65 jako uniwersalny, jednak widziałem że do DTP lepszy jest D50 i nie wiem jak to rozegrać. Widziałem na filmie instruktażowym, że jeli pomieszczenie ma stałe swiatlo to mozna zmierzyc, jednak po zmierzeniu kolory byly bardzo zgaszone.
3. Luminance - niby standardem jest 120 ale nie wiem czy też nie lepiej zmierzyć? Skąd wiedzieć co wybrać?
4. Contrast Ratio - native?
5. Flare Correct - czy ta opcja w czyms pomoze?
Profile Settings - zostawić wszystko standardowe jak to mówili na filmie x-rite? Gamma 2.2 itd..
Automatic Display Control czy dostosowanie ręczne jasnoci i kontrastu, co będzie lepsze? Dodam, że ten monitor nie ma ustawień osobno kanałów RGB o co mnie kreator też pytał. Pamietam, ze na starym kalibratorze w trakcie kalibracji trzeba bylo ustawiac maksymalnie i minimalnie wartosci jasnosci i kontrastu na przemian. Tutaj w trakcie kalibracji w ogole tego nie ma, czy ja cos robie zle, czy czegos nie zaznaczylem?
I pytanie na koniec, jak sprawdzić w tym przypadku poprawnosc kalibracji? Wydrukować proof z próbkami na tym samym profilu CMYKowym (pracuje na isocoated v2) i porównać wydruk z wyswietlaniem? Jest możliwosc zmierzenia kalibratorem żeby zobaczyc czy wartosci koloru probki sa podobne do tych ktore sa wyswietlane?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
Pozdrawiam
Zamierzam przeprowadzić kalibrację tego monitora. Przyznam szczerze, że nie znam się zbyt na kalibracji i oprogramowanie, którym się to robi sprawia, że robię to "w ciemno" a wyniki są rózne (biel ma różne kolory, ciemne miejsca na fotografiach sie zlewaja). Kiedys widzialem kalibrację sprzętem X-Rite DTP-94 na monitorze Eizo i nie było tam zaawansowanych opcji na starcie jak tutaj. Tam było do wyboru czy pomieszczenie jest ciemne, srednie, jasne i potem szło z górki, tutaj nie wiem co wybrac. Dodam, ze pomieszczenie w ktorym pracuje ma stałe oswietlenie, a monitor uzywany jest do grafiki 2D, 3D jak i do przygotowywania o druku, DTP. Chciałem zapytać o konkretne opcje:
1. Typ monitora-nie moge znalezc nic pasujacego do tych opcji, nie wiem czy moj to CCFL, White Gamut CCFL, White LED, RGB LED
2. White point - czytałem na tym forum jak i szukałem w sieci, najczeciej polecany jest D65 jako uniwersalny, jednak widziałem że do DTP lepszy jest D50 i nie wiem jak to rozegrać. Widziałem na filmie instruktażowym, że jeli pomieszczenie ma stałe swiatlo to mozna zmierzyc, jednak po zmierzeniu kolory byly bardzo zgaszone.
3. Luminance - niby standardem jest 120 ale nie wiem czy też nie lepiej zmierzyć? Skąd wiedzieć co wybrać?
4. Contrast Ratio - native?
5. Flare Correct - czy ta opcja w czyms pomoze?
Profile Settings - zostawić wszystko standardowe jak to mówili na filmie x-rite? Gamma 2.2 itd..
Automatic Display Control czy dostosowanie ręczne jasnoci i kontrastu, co będzie lepsze? Dodam, że ten monitor nie ma ustawień osobno kanałów RGB o co mnie kreator też pytał. Pamietam, ze na starym kalibratorze w trakcie kalibracji trzeba bylo ustawiac maksymalnie i minimalnie wartosci jasnosci i kontrastu na przemian. Tutaj w trakcie kalibracji w ogole tego nie ma, czy ja cos robie zle, czy czegos nie zaznaczylem?
I pytanie na koniec, jak sprawdzić w tym przypadku poprawnosc kalibracji? Wydrukować proof z próbkami na tym samym profilu CMYKowym (pracuje na isocoated v2) i porównać wydruk z wyswietlaniem? Jest możliwosc zmierzenia kalibratorem żeby zobaczyc czy wartosci koloru probki sa podobne do tych ktore sa wyswietlane?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
Pozdrawiam