Witam jestem początkującym grafikiem, zaczynam zarabiać godne pieniądze na mojej pracy i mam zamiar kupić dwa monitory średniej klasy 27" + kalibrator. Mam dwie propozycję. Oczywiście mile widziane inne propozycję. Pracuję głównie z obróbką grafiki rastrowej, trochę mniej z grafiką wektorową. Głównie rzeczy do druku i do internetu. Jeżeli chodzi o monitory znalazłem takie modele:
http://www.ceneo.pl/27304287#tab=spec
http://www.ceneo.pl/22421006#tab=spec
Jaki wybrać monitor i dlaczego? Jaki wybrać kalibrator i dlaczego? (jeśli chodzi o kalibratory nie wiem nic)
NEC VS EIZO
- NocnyJastrzab
Po pierwsze, taka luźna sugestia: nie kupuj moniotra w sklie komputerowym
Po drugie: z tej dwójki oba są dobre to takiego zastosowania, ale przy 2 sztukach masz już różnicę koło 1000 zł, co spokojnie pokrywa optymalny kalibrator
(X-Rite i1Display Pro). Monitory różnią się głównie ceną i gwarancją, trochę też konstrukcją. Co do EV2736W to warto sprawdzić jaką ma stopkę. Prawie wszędzie są jeszcze zdjęcia z pierwotną stopką. Od jakiegoś czasu jest dystrybucja monitorów z nową (trochę gorszą) stopką FS3.
Wizualnie obraz na obu będzie podobny. Eizo da się skalibrować tylko programowo, czyli korekty idą przez kartę graficzną, co skutkuje zazwyczaj utratą szczegółów w niektórych partiach obrazu. EA274WMi ma co prawda możliwość sprzętowej kalibracji, ale też bez cudów. Poprawia trochę liniowość i gładkość przejść tonalnych.
Po drugie: z tej dwójki oba są dobre to takiego zastosowania, ale przy 2 sztukach masz już różnicę koło 1000 zł, co spokojnie pokrywa optymalny kalibrator
(X-Rite i1Display Pro). Monitory różnią się głównie ceną i gwarancją, trochę też konstrukcją. Co do EV2736W to warto sprawdzić jaką ma stopkę. Prawie wszędzie są jeszcze zdjęcia z pierwotną stopką. Od jakiegoś czasu jest dystrybucja monitorów z nową (trochę gorszą) stopką FS3.