Strona 1 z 2
30 Bit Color
: 04 grudnia 2015, 23:43 - pt
autor: Filip
Dzisiaj uaktualniłem Photoshopa, a tu:
- Screen Shot 2015-12-04 at 23.30.44.png (173.68 KiB) Przejrzano 3928 razy
Na Macu, na konsumenckiej karcie. Żadne Quadro czy FirePro.
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 02:03 - sob
autor: Filip
Jeszcze linki do obrazów testowych:
jeden…
… i drugi
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 03:18 - sob
autor: michaada
Ale o co chodzi ? Jakieś wnioski, spostrzeżenia, uwagi, cokolwiek ?
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 09:53 - sob
autor: Filip
Chodzi o to, że do tej pory nie było.
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 10:59 - sob
autor: Voland
ElCapitan wprowadził obsługę 10bitów/kanał, więc wypadałoby żeby PS też to wspierał. Zaznaczenie tej opcji nic nie da jeśli karta graficzna nie poda takiego sygnału, a zrobi to tylko w Macach Pro i nowych iMacach.
BTW. Ten PS jest strasznie wadliwy - nie instalujcie go zanim nie załatają.
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 11:20 - sob
autor: Filip
skinny500 pisze:ElCapitan wprowadził obsługę 10bitów/kanał, więc wypadałoby żeby PS też to wspierał. Zaznaczenie tej opcji nic nie da jeśli karta graficzna nie poda takiego sygnału, a zrobi to tylko w Macach Pro i nowych iMacach.
BTW. Ten PS jest strasznie wadliwy - nie instalujcie go zanim nie załatają.
W Macach Pro nie wszystkich chyba. Zdaje się, że musi być w miarę nowa karta grafiki. Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę sprawdzić na Radeonie 4870 (oryginalny Macowy) i na R9 280x.
A co z Photoshopem nie tak? Wczoraj zainstalowałem, pracowałem na nim i wszystko działało.
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 11:21 - sob
autor: Voland
Nie działa Liquify w 16 bitach, chyba że bez akceleracji, wysypują się różne pluginy, niektóre akcje nie działają jak wcześniej.
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 11:32 - sob
autor: Filip
To rzeczywiście lipa. Zgłosiłeś to do Adobe?
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 11:33 - sob
autor: Voland
Wiedzą.
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 11:35 - sob
autor: Filip
Niepotrzebnie kombinują z interfejsem. Przez to nie koncentruja się na tym co ważne.
Re: 30 Bit Color
: 05 grudnia 2015, 15:43 - sob
autor: max
Jakbym czytał diagnozę choroby Windows.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 00:14 - śr
autor: Filip
Jako ciekawostkę dodam, że 30 Bit Color działa nawet na stareńkiej karcie Radeon 4870. Oczywiście na R9 też.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 03:09 - śr
autor: Tom01
A ja nie widzę najmniejszej różnicy. Karta FirePro D500 z 10 bitami, monitor tyż i kompletnie nie widzę różnicy nawet na wyjątkowo wrednych gradientach.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 09:02 - śr
autor: Filip
Tom01 pisze:A ja nie widzę najmniejszej różnicy. Karta FirePro D500 z 10 bitami, monitor tyż i kompletnie nie widzę różnicy nawet na wyjątkowo wrednych gradientach.
Na tych z moich linków też? Acha! Po przestawieniu trzeba zrestartować Photoshopa. Ja widzę dramatyczną różnicę. Z wyłączonym są schody, a z włączonym totalna gładź.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 10:27 - śr
autor: Voland
To teraz dopiero zrobi się dziwnie:
Działa to też na moim Macbooku z geforcem 750M i zewnętrznym monitorem - w systemie nie pokazuje mi obsługi 30 bitów, tylko "Głębia kolorów: Kolor 32 bitowy (ARGB8888)", a w Photoshopie po włączeniu 30 bitów wspomniane obrazy robią się płynne. Ale to nic, robią się też płynne na… WBUDOWANEJ RETINIE. Nie tak idealnie jak na necu, ale różnica jest ogromna pomiędzy włączeniem a wyłączeniem trybu 30-bitowego. Oczywiście na obrazach testowych, bo do moich zdjęć to nic nie wniesie.
Kompletnie nie rozumiem wtf.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 11:52 - śr
autor: Tom01
skinny500 pisze:Kompletnie nie rozumiem wtf.
A ja chyba rozumiem. Adobe zmienia sposób renderingu po prostu. To się już w przeszłości zdarzało, przede wszystkim przy przejściu z CRT na LCD. Przegadałem ongiś z technikiem Adobe kilka godzin na ten temat.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 11:56 - śr
autor: Voland
Możesz to szerzej opisać? Wtedy na Windowsie też powinno działać z wszystkimi kartami, może działa? Sprawdźcie też na 8 bitowych ekranach czy jest różnica, skoro na retinie jest.
Chyba że chodzi ci o to, że zamiast OpenGL zaczęto używać Metal. Skoro w DirectX normalne karty podają 30 bitów w DX, to w Metalu może też? Ale nie wiem czy głupot nie pisze, bo wiedzę o tym mam minimalną.
Tryb rysowania zaawansowany jako jedyny nie ma w opisie nic o OpenGL, ale w Zwykłym gradient też jest płynny. Tylko w Podstawowym nie jest.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 12:13 - śr
autor: Filip
skinny500 pisze:(…) w systemie nie pokazuje mi obsługi 30 bitów, tylko "Głębia kolorów: Kolor 32 bitowy (ARGB8888)", a w Photoshopie po włączeniu 30 bitów wspomniane obrazy robią się płynne. (…)
U mnie jest identycznie. W pracy sprawdzę jak tylko zrobię update Photoshopa. Tam mam iMaca 27 z 2011 roku + jakieś EIZO, ale nie pamiętam jakie dokładnie.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 12:20 - śr
autor: Tom01
Nie opiszę szerzej, bo sam nie znam szczegółów technicznych, ale algorytmów ditheringu trochę jest. Widocznie Adobe opracowało lepszy, bardziej maskujący, być może współpracujący ze sterownikiem grafiki. Zauważ na przykład, że choćby narzędzie do gradientu rysuje gradient z ditheringiem a nie z poszczególnych odcieni i wyraźnie zmieniał się w ciągu ostatnich lat. Inna sprawa, że każdy z 256 odcieni w LUT karty jest liczbą 16-bitową, więc jest materiał do grzebania.
Re: 30 Bit Color
: 09 grudnia 2015, 14:43 - śr
autor: Filip
Tom01 pisze:Nie opiszę szerzej, bo sam nie znam szczegółów technicznych, ale algorytmów ditheringu trochę jest. Widocznie Adobe opracowało lepszy, bardziej maskujący, być może współpracujący ze sterownikiem grafiki. Zauważ na przykład, że choćby narzędzie do gradientu rysuje gradient z ditheringiem a nie z poszczególnych odcieni i wyraźnie zmieniał się w ciągu ostatnich lat. Inna sprawa, że każdy z 256 odcieni w LUT karty jest liczbą 16-bitową, więc jest materiał do grzebania.
Tylko, że gdyby to była kwestia ditheringu, to byłoby niezależne od karty i od ustawienia w preferencjach.