Strona 1 z 1

Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikseli

: 09 grudnia 2015, 16:48 - śr
autor: wszoku
Czyli fikcja. 03.12.2015 zakupiłem na aukcji allegro nowy monitor Dell U2713H. Monitor był fizycznie nowy, zapakowany oryginalnie, z kompletem dokumentacji oraz z dodatkową opcją gwarancji "Premium panel" czyli monitor kwalifikuje się do wymiany jeśli ma uszkodzone piksele. Mój miał więc zgłosiłem sprawę na infolinię Dell w dniu 07.12.2015. Następnego dnia miałem otrzymać kurierem monitor wolny od wad. I tu zaczyna się problem. Dell przysłał mi stary, używany monitor, noszący datę sprzedaży 04.2014, porysowanego z odstającą ramką, oczekując, że odeślę im w zamian mój nowo zakupiony. Nie godząc się na takie rozwiązanie sprawy usłyszałem kilkukrotnie na infolinii firmy Dell, że "albo biorę tego starego grata albo nie dostanę nic". Wszystkie dodatkowe maile, skargi pozostały bez odpowiedzi. Ostrzegam. Gwarancja "Premium panel" to zwykły marketing. Tym samym przestrzegam Was przed zakupem tych monitorów z tą opcją.

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 09 grudnia 2015, 19:15 - śr
autor: max
Nie wchodzę w szczegóły, ale U2713H to stary model. Jak nazwa wskazuje z roku '13, więc dostać nowy z pudła to chyba większa sztuka. Spróbuj wybrać coś z 15 na końcu, a może i 16. Nie twierdzę, że będzie lepiej, bo nie mam bladego pojęcia jak wygląda zakup Della, ale są większe szanse, że modele takie nie uległy jeszcze połowicznemu rozpadowi w magazynach.

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 09 grudnia 2015, 19:20 - śr
autor: ryba4
max pisze:e są większe szanse, że modele takie nie uległy jeszcze połowicznemu rozpadowi w magazynach.
:lol: :lol:
No właśnie, jak dla mnie coś podejrzane, nowe, z gwarancją... a z allegro może i "nadwyżek produkcyjnych"? 8-)
Z jednej strony, skoro support w ogóle rozpoczął z Tobą dyskusję to chyba z service tagiem było wszystko ok, ale z drugiej strony, jaka to jest gwarancja (nie mówię o premium panel, tylko czy CAR czy NBD itp) i od kiedy liczona ??

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 09 grudnia 2015, 19:47 - śr
autor: wszoku
Mam świadomość, że stary. I tak, gwarancja była bodajże od czerwca 2015. Co nie zmienia faktu, że monitor był nowy. Jeszcze większym szaleństwem byłby zakup 2715H, a co do stanów magazynowych Dell to sprzedają na allegro 13H pod "oficjalnym kontem". Temat na forum założyłem wyłącznie w celach informacyjnych. Dramaturgii całej sprawie dodaje fakt, że przed wyborem monitora przeczytałem prawie całość tego zacnego forum, gdzie pisano wyraźnie "tylko Eizo / Nec" z dala od Dell. No to mam nauczkę, żeby słuchać "starszych" :P

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 09 grudnia 2015, 20:25 - śr
autor: ryba4
"autoryzowany sklepu Dell na Allegro" to Komputronik, a Dell niekoniecznie uznaje wszystkie ich kombinacje w postaci samodzielnych modyfikacji konfiguracji (SSD), albo zamawiają laptopa bez systemu, dodają OEM od siebie, Ty myślisz że kupiłeś sprzęt z systemem/sterownikami i jak coś się dzieje to dzwonisz do Della a tu zonk bo ten komputer wyszedł bez systemu...

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 09 grudnia 2015, 20:47 - śr
autor: max
A dlaczego 15H ma być gorszy od 13H? Droższy?

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 10 grudnia 2015, 01:40 - czw
autor: Tom01
To nie chodzi czy stary czy nowy model. Gwarancja "premium-cośtam" działa tak jak opisał wątkotwórca. Będą wymieniać w nieskończoność monitory miedzy użytkownikami aż im się znudzi. Sprawdzone wiele razy.

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 14 stycznia 2016, 00:37 - czw
autor: forteller
Witam wszystkich użytkowników,
Zarejestrowałem się tutaj na forum, ponieważ przeczytałem ten temat w trakcie realizacji gwarancji na uszkodzonego U2713H i krótko mówiąc, najadłem się mocno strachu. Pomimo tego, że obsługa była nienajlepsza ("zapomniane" maile i wysyłanie monitora zanim podałem jeszcze swój adres), monitor który dostałem ma 0h 0m przebiegu, pochodzi z rewizji A08 i został wyprodukowany w czerwcu 2015. Wygląda na nigdy nieużywany (nawet gdyby resetowali licznik godzin) i był zapakowany jak nówka ze sklepu wraz ze wszystkimi kablami, akcesoriami i raportem kalibracji.

Także nie wiem jak wyjaśnić sytuację opisaną w tym temacie, ale u mnie obsługa przebiegła bezproblemowo. Nie mam też nic wspólnego z firmą Dell poza tym, że to mój drugi monitor (po wymianie trzeci) od nich z którego jestem zadowolony. I to pomimo ogólnego hejtu panującego tu na forum :)

Jasne - U2713H ma swoje problemy (od zielonego, do czerwonego. Zwłaszcza na szacie graficznej tego forum widoczne) ale i tak bije na głowę wszystkie monitory klasy "półka trochę wyżej" (czyli IPS i różne odmiany VA) z którymi miałem do czynienia. Oczywiście kontrast nie jest tak wysoki jak w VA, ale coś za coś :)

Peace.

Re: Gwarancja Dell "premium panel" - 0 uszkodzonych subpikse

: 14 stycznia 2016, 09:32 - czw
autor: Tom01
To nie żaden hejt, ale rzeczywiste doświadczenia. Sam również miałem takie "przeboje". Dopiero po ostrej wymianie zdań, wymieniono mi na nowy monitor. I to nie był jeden przypadek. A że DELLe mają taką a nie inną opinię jako sprzęt? Cóż, taką firma przyjęła politykę, rozumiem ją i popieram. Jasno określony target i dobrze dopasowane właściwości. Tylko, że nie wolno naciągać rzeczywistości. Winni są przede wszystkim sami użytkownicy, "wyszkoleni" na sprzęcie masowym i entuzjastycznie reklamujący DELLe jako sprzęt np niemalże graficzny.