Utrata uprawnień do reklamacji z tytułu rękojmi oraz gwaranc
: 15 stycznia 2016, 16:44 - pt
Orientuje się może ktoś z Was co konsument może zrobić w takiej oto sytuacji:
Zakupiony towar uległ pewnemu niedużemu uszkodzeniu podczas eksploatacji. Uszkodzenie nie wpływa na główną funkcjonalność urządzenia. Uszkodzenie nie powstało jednak w wyniku umyślnego lub nieumyślnego błędnego działania użytkownika ale z powodu błędu konstrukcyjnego urządzenia. Reklamacja składana jest na częściową brak funkcjonalności głównej.
A teraz konkretny tego przykład. Kieszeń na HDD SATA wewnętrzny 3,5'', taka aby można było podłączyć go do USB. W środku wysuwanej z zewnętrznej obudowy wewnętrznej "tacki" jest mała płytka PCB, kabelki sygnałowy SATA i zasilający oraz miejsce na sam dysk. Sygnałowy jest sztywny, płaski i za długi. Trzeba go mocno wyginać aby się upchał pomiędzy wsuwanym dyskiem a płytką i końcem obudowy. Spowodowało to peknięcie górnej części wtyczki kabelka SATA poprzez powstałą dźwignię sztywnego, wyginającego się, płaskiego kabelka sygnałowego. Jednocześnie również z tego samego powodu odpadł klej połozony na miejsce wlutowania końcówek. Pęknięcie to nie powoduje jednak nie stykania wtyczki z portem dysku. Jednak jeden dysk działa ok w pełni (o mniejszej pojemności) a drugi pojawia się i znika w systemie (niestety to ten był przeznaczony do użytku z tą kieszenią. Ów dysk działa bez problemu wewntąrz komputera stacjonarnego.
Serwis sklepowy zaraz na drugi dzień odrzuca reklamację z powodu tychże uszkodzeń.
Czy konsument może odzyskac stracone w ten sposób pieniądze?
Zakupiony towar uległ pewnemu niedużemu uszkodzeniu podczas eksploatacji. Uszkodzenie nie wpływa na główną funkcjonalność urządzenia. Uszkodzenie nie powstało jednak w wyniku umyślnego lub nieumyślnego błędnego działania użytkownika ale z powodu błędu konstrukcyjnego urządzenia. Reklamacja składana jest na częściową brak funkcjonalności głównej.
A teraz konkretny tego przykład. Kieszeń na HDD SATA wewnętrzny 3,5'', taka aby można było podłączyć go do USB. W środku wysuwanej z zewnętrznej obudowy wewnętrznej "tacki" jest mała płytka PCB, kabelki sygnałowy SATA i zasilający oraz miejsce na sam dysk. Sygnałowy jest sztywny, płaski i za długi. Trzeba go mocno wyginać aby się upchał pomiędzy wsuwanym dyskiem a płytką i końcem obudowy. Spowodowało to peknięcie górnej części wtyczki kabelka SATA poprzez powstałą dźwignię sztywnego, wyginającego się, płaskiego kabelka sygnałowego. Jednocześnie również z tego samego powodu odpadł klej połozony na miejsce wlutowania końcówek. Pęknięcie to nie powoduje jednak nie stykania wtyczki z portem dysku. Jednak jeden dysk działa ok w pełni (o mniejszej pojemności) a drugi pojawia się i znika w systemie (niestety to ten był przeznaczony do użytku z tą kieszenią. Ów dysk działa bez problemu wewntąrz komputera stacjonarnego.
Serwis sklepowy zaraz na drugi dzień odrzuca reklamację z powodu tychże uszkodzeń.
Czy konsument może odzyskac stracone w ten sposób pieniądze?