Sen z powiek- kalibracja cx271 po soft i hard proof CS
: 20 listopada 2016, 20:02 - ndz
Witam Wszystkich.
Od dłuższego czasu nie śpie po nocach . Informacji trudno doszukać się na stronie Eizo jak i na forach. Przebrniecie przez kalibrację sprzętową wcale nie jest takie proste. W głównej mierze wykorzystuje sprzęt do DTP. I tu pytanie do jak Ugryźć kalibrację sprzętową Color Navigator do soft proffingu.
Docelowo ustawiłem:
RGB Gamut: Monitor Native
Jasność: 80 cd/m2
White point: 5500K z zaleceń Tom01 i 6500 K z zaleceń czornyj ( niektórzy podają też 5800K a według Eizo domyślny "Printing to 5000K)
Black Lev: min - 0,2
Dodam ze oświetlenie w pomieszczeniu świetlówki Philips MASTER TL-D 90 Graphica (temp 5300K, CRI 98)
Kalibracja Colormunki Photo ( zakupiony pare dobrych lat temu )
Drukara Epson R3000
Papiery Tecco PPG250
Która z kalibracji(5500K czy 6500K) lepiej się sprawdzi do przygotowania plikow pod offset a która pod wydruk zdjec na Espon Photo R3000, oczywiście chodzi o odwzorowanie barw w największym stopniu szarości.
Zrobiłem kalibracje pod 5500K i 6500K a wydruki i soft proof ciągle pozostawiają wiele do życzenia. Szarości dalej dają w kość. Nie wiem czy to kwestia profili ( może jakiś update ze strony ECI pomoże) czy też kwestia kopniętych profilli papierów TECCO a może ColorMunki już uległ "przeterminowaniu" ?
Od dłuższego czasu nie śpie po nocach . Informacji trudno doszukać się na stronie Eizo jak i na forach. Przebrniecie przez kalibrację sprzętową wcale nie jest takie proste. W głównej mierze wykorzystuje sprzęt do DTP. I tu pytanie do jak Ugryźć kalibrację sprzętową Color Navigator do soft proffingu.
Docelowo ustawiłem:
RGB Gamut: Monitor Native
Jasność: 80 cd/m2
White point: 5500K z zaleceń Tom01 i 6500 K z zaleceń czornyj ( niektórzy podają też 5800K a według Eizo domyślny "Printing to 5000K)
Black Lev: min - 0,2
Dodam ze oświetlenie w pomieszczeniu świetlówki Philips MASTER TL-D 90 Graphica (temp 5300K, CRI 98)
Kalibracja Colormunki Photo ( zakupiony pare dobrych lat temu )
Drukara Epson R3000
Papiery Tecco PPG250
Która z kalibracji(5500K czy 6500K) lepiej się sprawdzi do przygotowania plikow pod offset a która pod wydruk zdjec na Espon Photo R3000, oczywiście chodzi o odwzorowanie barw w największym stopniu szarości.
Zrobiłem kalibracje pod 5500K i 6500K a wydruki i soft proof ciągle pozostawiają wiele do życzenia. Szarości dalej dają w kość. Nie wiem czy to kwestia profili ( może jakiś update ze strony ECI pomoże) czy też kwestia kopniętych profilli papierów TECCO a może ColorMunki już uległ "przeterminowaniu" ?