Przybyłem tutaj by zasięgnąć profesjonalnej porady.
Jestem web developerem. Bardzo często i długo siedzę w kodzie, praca z tekstem to podstawa. Zależy mi na dobrej jakości wyświetlaczu, 0 migotania, dobrze odwzorowane kolory (czasami babrze się w drobnej grafice webowej) - ale zdecydowanie nie szeroki gamut - nie jestem fotografem i kompletnie z tego użytku nie zrobię. Potrzebuję 2 dobre monitory niefotograficzne. Najlepiej też w wysokiej jakości wykonania (albo przynajmniej przyzwoitej). Na pewno taki, by jego obraz umożliwiaj komfortową pracę z tekstem. Czy prócz EIZO i NECa coś polecacie? Chciałbym, żeby te monitorki trochę posłużyły, żeby za 2 lata nie okazało się, że zamiast białego jest zółty a czcionki tak rozmazane, że trzeba ponowić badania wzroku. Budżet dość elastyczny, ale nie z gumy

Co polecicie w rozdzielczości 1920x1200 z 24''? A co w 2560x 1440 z 27''? Niech zgadnę EIZO z serii EV i NEC EA

A może jakaś Iiyamka? (lekki trolling) - ale póki nie trafiłem na to forum omal nie kupiłem 2x Iiyama XUB27QSU, który tutaj był bohaterem niejednego wątku...
Czy kalibracja sprzętowa prócz podnoszenia jakości obrazu wydłuża żywotność monitora?
Zastanawiam się nad tym czy w ogóle dla niefotografa kalibrowalny sprzętowo monitor ma sens? Czy to przedłuży żywotność takiego monitora?
Mam też dylemat co do rozdzielczości (1920x1200 vs 2560x1440)