Chodzi Ci zapewne o te max 60 obrazów na sekundę. ... moim zdaniem to nie jest jeszcze fatalne. Fatalne odwzorowanie ruchu, to jest przy 30 FPS (nie wspominając o niższych). Przy panoramowaniu to jest serio tragedia przy tak niskich FPS.
Odwzorowanie ruchu
Post
Odwzorowanie ruchu
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Rozmycie obrazu w ruchu, input lag itp. Mówiłem już o tym nie raz. Klatakż 30fps i potworny judder z nim związany to inna sprawa. 60fps to też za mało aby ruch był ostry i czytelny, ale nie zaśmiecajmy tutaj wątku.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Rzadkością jest użytkownik o wyższym poziomie wrażliwości niż typowy "Kowalski" leżący plackiem przed obrazem żywcem gotującym gałki oczne na twardo. To nie dla nich są monitory za 2-3-4 tys zł i droższe. Kowalski będzie się zachwycać nowym super-hiper-bomba-łał Samsungiem za 499 zł. Ale z czasem ten i ów, zacznie wieczorem trzeć załzawione oczęta i zacznie wnikać co się dzieje, że najlepszy, super-non-blu-flikering-edyszyn-crystal-kolor powoduje całkiem odczuwalny dyskomfort. Z tych ludzi część zaczyna szukać i w końcu trafia na monitory średniej klasy. Pozostała część kupi kolejny super-wypas, łudząc się, ze nowsze będzie lepszy, albo przesiądzie się na jakiegoś DELL-a. W sumie poszukiwania czegoś normalnego będzie w następnej iteracji.
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
GrzesiekR pisze: ↑12 czerwca 2018, 11:11 - wtJa nie zapomniałem i wiem, że takie przypadki bywają. Mówię o statystycznej większości, która to ignoruje i nie kupi monitora do domu za ponad 5000zł czy za 4200zł. I to rozumiem.
A np. kompletnie nie rozumiem jak można ignorować fatalne odwzorowanie ruchu na tradycyjnych monitorach IPS 60Hz.
Rzadkością jest użytkownik o wyższym poziomie wrażliwości niż typowy "Kowalski" leżący plackiem przed obrazem żywcem gotującym gałki oczne na twardo. To nie dla nich są monitory za 2-3-4 tys zł i droższe. Kowalski będzie się zachwycać nowym super-hiper-bomba-łał Samsungiem za 499 zł. Ale z czasem ten i ów, zacznie wieczorem trzeć załzawione oczęta i zacznie wnikać co się dzieje, że najlepszy, super-non-blu-flikering-edyszyn-crystal-kolor powoduje całkiem odczuwalny dyskomfort. Z tych ludzi część zaczyna szukać i w końcu trafia na monitory średniej klasy. Pozostała część kupi kolejny super-wypas, łudząc się, ze nowsze będzie lepszy, albo przesiądzie się na jakiegoś DELL-a. W sumie poszukiwania czegoś normalnego będzie w następnej iteracji.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Wklejony obraz przedstawia na prawdę fatalny przypadek. Mam w pracy różne IPS firm LG (minimum dwa-trzy modele, po kilka-kilkanaście egzemplarzy) , a nawet jest jakiś srACER, też na IPS, wszystkie 21,5". ... nawet na tym srACER nie ma takich zafarbów
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Hmmm? 24 klatki, a nawet mniej i ruch jest całkowicie płynny. Powyżej 30 zaczyna być efekt teatru i nienaturalne upłynnienie. Problemem nie jest 60 fps a fakt, że monitory mają zbyt długą zwłokę przy wyświetlaniu kolejnych, przesuwają półobrazy, klatki są za długo na ekranie, przejście z klatki w klatkę nie jest czyste itd.
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Hmmm? 24 klatki, a nawet mniej i ruch jest całkowicie płynny. Powyżej 30 zaczyna być efekt teatru i nienaturalne upłynnienie. Problemem nie jest 60 fps a fakt, że monitory mają zbyt długą zwłokę przy wyświetlaniu kolejnych, przesuwają półobrazy, klatki są za długo na ekranie, przejście z klatki w klatkę nie jest czyste itd.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Zupełnie nie jest płynny przy 24fps, co widać tym bardziej im mniej rozmazane jest nagranie (krótszy czas naświetlania pojedynczej klatki). 24 fps = tragedia. 25 fps w sumie też ... a nawet 30 fps jest fatalne, co widać na nierozmytym obrazie.
Jakikolwiek klatkarz jest nienaturalny. ... im mniej FPS tym bardziej nienaturalnie. Natomiast to, że Twój mózg się przyzwyczaił do nienaturalnego odwzorowania ruchu, z powodu miedzy innymi właśnie kina w ciągu całego Twojego życia, to inna sprawa. Pooglądaj trochę filmów naturlanie zarejestrowanych przy 60 FPS, bez jakiegokolwiek upłynniacza, to zdrowie Ci wróci
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2018, 11:40 - wt przez Kyle, łącznie zmieniany 2 razy.
Post
Mówię głównie o obrazie z PC, pulpit, gry itp, nie film, choć też go dotyczy. Wygląda na to, że Pan w ogóle nie rozumie tego problemu. Jeśli miałby Pan ochotę to zapraszam do mnie. Mam ustawione obok siebie CX240 i monitor gamingowy 240Hz na TN. Pokażę o co chodzi.
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Absolutnie nie ma Pan racji, ale nie mam już zamiaru kontynuować tego wątku. Widzę to doskonale i żadna Pana mowa nie zmieni oczywistej rzeczywistości Dyskusje już były.Tom01 pisze: ↑12 czerwca 2018, 11:29 - wt
Hmmm? 24 klatki, a nawet mniej i ruch jest całkowicie płynny. Powyżej 30 zaczyna być efekt teatru i nienaturalne upłynnienie. Problemem nie jest 60 fps a fakt, że monitory mają zbyt długą zwłokę przy wyświetlaniu kolejnych, przesuwają półobrazy, klatki są za długo na ekranie, przejście z klatki w klatkę nie jest czyste itd.
Mówię głównie o obrazie z PC, pulpit, gry itp, nie film, choć też go dotyczy. Wygląda na to, że Pan w ogóle nie rozumie tego problemu. Jeśli miałby Pan ochotę to zapraszam do mnie. Mam ustawione obok siebie CX240 i monitor gamingowy 240Hz na TN. Pokażę o co chodzi.
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2018, 11:38 - wt przez GrzesiekR, łącznie zmieniany 3 razy.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Niemal cała produkcja filmowa jest wyświetlana z 23,975 lub 24 kl i nie widzę żadnych zastrzeżeń do płynności. Przy puszczaniu testowo 50 lub 60 kl zaczyna być mocno nienaturalnie. Owszem, przy grach wypadałoby więcej, wszak w filmie reżyser nie pozwoli na oszalałe rzucanie kamerą.
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Niemal cała produkcja filmowa jest wyświetlana z 23,975 lub 24 kl i nie widzę żadnych zastrzeżeń do płynności. Przy puszczaniu testowo 50 lub 60 kl zaczyna być mocno nienaturalnie. Owszem, przy grach wypadałoby więcej, wszak w filmie reżyser nie pozwoli na oszalałe rzucanie kamerą.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Nawet jak reporter na nagraniu (choćby recenzja jakiegoś sprzętu na Youtube) coś mówi, to jest różnica między 24 (nawet 30 fps) a 60 fps (pooglądaj sobie jakieś wywiady nagrane przy 60 FPS) ... STATYCZNE SCENY i to widać. Jak Ty nie widzisz, to ja się o Ciebie martwię
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Mylisz się. Widać to w filmach pomimo tego, że obraz ruchomy jest rozmyty (długi czas naświetlania klatki) (!!!). Mój najlepszy przykład, to film Django i scena kiedy Django dogania na koniu karetę jadącą z DiCaprio i tym Niemcem - skoki tregikomiczne. Tego tragizmu 24fps się nie da zamaskować (pomimo, że jak wspomniałem filmy kinowe, niby najwyższej światowej klasy itp. są masakrycznie rozmazane - zrób stop-klatkę to się przekonasz).
Nawet jak reporter na nagraniu (choćby recenzja jakiegoś sprzętu na Youtube) coś mówi, to jest różnica między 24 (nawet 30 fps) a 60 fps (pooglądaj sobie jakieś wywiady nagrane przy 60 FPS) ... STATYCZNE SCENY i to widać. Jak Ty nie widzisz, to ja się o Ciebie martwię
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Oczywiście, że jest widoczna różnica, nigdzie napisałem, że nie. Twierdzę natomiast, że 24kl daje odpowiednie wrażenie ruchu i więcej klatek daje efekt "teatru", co jest nieprzyjemnie odbierane przez większość ludzi. Nie wiem dlaczego tak jest, ale to prosty fakt.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Z drugiej strony mimika aktorów, mikro ruchy itp. - to przy 60 FPS inaczej wygląda ... więcej widać. Sądzę, że szkoły filmowe muszą się przystosować do większego FPS. .. szkoły aktorskie również. ... i aktorzy ... o reżyserach jeszcze zapomniałem (nawet kamera musi inaczej być prowadzona).
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Winne jest kino i przyzwyczajenia. Jeśli człowiek od dziecka ogląda filmy przy 23,976fps , to po 20-30 latach naturalniejsze 60-120-500fps będzie brał na filmie jako coś sztucznego (!). Jednak przyzwyczajenia się da zmienić
Z drugiej strony mimika aktorów, mikro ruchy itp. - to przy 60 FPS inaczej wygląda ... więcej widać. Sądzę, że szkoły filmowe muszą się przystosować do większego FPS. .. szkoły aktorskie również. ... i aktorzy ... o reżyserach jeszcze zapomniałem (nawet kamera musi inaczej być prowadzona).
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2018, 11:50 - wt przez Kyle, łącznie zmieniany 2 razy.
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Efekt teatru generują upłynniacze zaimplementowane w telewizorach. Im więcej klatek tym lepiej i tu praktycznie nie ma limitu. 24pfs to wyraźny judder, czyli mikroskoki, szczególnie widocznie przy ruchu całej kamery, gdy ten ruchu nie jest wolniutki. W wielu grach judder jest dużo brzydszy bo rozciąga wizualnie scenę/obiekty i rozmywa. Czy rzeczywistość ma judder? Od kiedy Pan nie chce aby generowany obraz jak najbardziej nie przypominał rzeczywistości? Statyczny obraz to rzadkość. Mówicie tylko o filmach, jak gdyby to było najważniejsze. A wcale nie o nie tu chodzi.Tom01 pisze: ↑12 czerwca 2018, 11:44 - wtOczywiście, że jest widoczna różnica, nigdzie napisałem, że nie. Twierdzę natomiast, że 24kl daje odpowiednie wrażenie ruchu i więcej klatek daje efekt "teatru", co jest nieprzyjemnie odbierane przez większość ludzi. Nie wiem dlaczego tak jest, ale to prosty fakt.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Filmy z większą ilością klatek są od lat. Telewizory "dokładające" klatki też. Mimo obecności takich rozwiązań na rynku konsumenckim od, szacuję ponad 20 lat, praktycznie nie znam ludzi, którzy by nie reagowali negatywnie na "efekt teatru". A z racji pracy o obrazie rozmawiam z tysiącami użytkowników. Owszem, to ma sens w dokumencie, szczególnie wysokiej jakości, ale myślę, że "magii kina" nie da się wykasować. W każdym razie pewnie są potrzebne zmiany pokoleniowe.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
PS1. Panie Grzegorzu, mikroskoki przy scenach panoramowanych to błędy przygotowania.
PS2. Oczywiście, że filmy są najważniejsze.
PS2. Oczywiście, że filmy są najważniejsze.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
... warto dodać, że razem z pewnymi artefaktami.
W przemyśle filmowym potrzebni są ludzie z ogromną wyobraźnią, by przeprowadzić ten wstrząs w "Hollywoodzkiej" branży, w odpowiednim kierunku.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Jeśli za mocno ustawione "upłynniacze" to tak. Przy dobrym wyregulowaniu, obraz jest bez takich wad.
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Jeśli za mocno ustawione "upłynniacze" to tak. Przy dobrym wyregulowaniu, obraz jest bez takich wad.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
PS2. Film to przeżytek
Liczy się interaktywna rzeczywistość i niej tu mówię.
Słowem, jeden o śliwkach, drugi o pomarańczach.
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
PS1. Znowu absolutna nieprawda.
PS2. Film to przeżytek
Liczy się interaktywna rzeczywistość i niej tu mówię.
Słowem, jeden o śliwkach, drugi o pomarańczach.
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Przy analizie poklatkowej zawsze wykryję materiał z dorenderowanymi klatkami, choćby nei wiem, jak się Pan gimnastykował Faktycznie bez oglądania każdej klatki łatwiej te artefakty unikają ... ale one tam są. Poza tym nie spotkałem jeszcze interpolatora (Panasonic w PDP, SONY w LCD ... i reszta świata) który by nie generował efektu aureoli - widoczne nawet bez analizy. (oczywiście artefakt aureoli wymaga dobrej jakości materiału i odpowiedniej sceny ... ale jak już widzę coś takiego, to aż mnie odrzuca od oglądania)
Nie bluźnij
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2018, 12:03 - wt przez Kyle, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
A nie, bo prawda.
Poważniej, przy źle ustawionym klatkażu względem materiału wejściowego, na wyjściu dostajemy skoki w wspomnianej sytuacji. Jest to powszechny błąd. Sam się kiedyś zastanawiałem, dlaczego film z Bluray jest ok, a po zrzuceniu do pliku ma "schody" przy panoramowaniu. Błędy przygotowania do renderowania materiału, nic więcej.
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
A nie, bo prawda.
Poważniej, przy źle ustawionym klatkażu względem materiału wejściowego, na wyjściu dostajemy skoki w wspomnianej sytuacji. Jest to powszechny błąd. Sam się kiedyś zastanawiałem, dlaczego film z Bluray jest ok, a po zrzuceniu do pliku ma "schody" przy panoramowaniu. Błędy przygotowania do renderowania materiału, nic więcej.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 27-32 Dzienna praca
Chodzi Panu o "nierównomierne rozłożenie ruchu w czasie" (jedne klatki są wyświetlane 1,5x dłużej od innych i to nieregularnie). Faktycznie coś takiego zachodzi przy 24@60 ... jednak jak wytłumaczyć judder na filmie 30 fps na ekranie 60 Hz, gdzie nierównomierności nie ma?
Ostatnio zmieniony 12 czerwca 2018, 12:07 - wt przez Kyle, łącznie zmieniany 1 raz.
Wróć do „Telewizja i przemysł filmowy”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość