EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

Monitory uniwersalne w dowolnie szerokim ujęciu oraz do zastosowań domowych.
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 14:57 - sob

Witam serdecznie.
Zdecydowałem się kupić EIZO EV2450 nówkę z x-kom - czyli można zwrócić do 15 dni monitor bez podania powodu.

Pierwsze wrażenia
Pudło wyglądało jakby nie było otwierane, lekko obite. Na monitorze brak jakichkolwiek foli (we wcześniejszych tańszych monitorach miałem folie np. na dolnej ramce), oczywiście monitor włożony w tą cienką pianke(worek piankowy?) + styropian. Odpaliłem monitor, chwile popracowałem zanim zobaczyłem czas pracy monitora, ale było 1h, więc najpewniej sztuka nie była ze zwrotu.

Ekran
Kolory bardzo fajne, jeśli chodzi o Backlight bleed - z tego jak widziałem zdjęcia ludzi w innych tematach - u mnie jest perfekcyjnie, lekko w dolnych rogach widać, ale to delikatnie i nic zupełnie nie przeszkadza (czarny ekran wzięty z YT na fullscreen).

Obudowa
Do tego mógłbym się przyczepić, no ale najtańszy monitor z tej firmy. Zamieszczam filmik na dole, pytanie czy to normalne i sie nie przejmować i cieszyć się z dobrego obrazu i prawie zerowego BLB, czy jednak sytuacja przedstawiona na filmie odchodzi od normy? Monitor przy LEKKO przyłożonej sile gibie się na boki - lekka siła, ale nie przy głaskaniu - przy ruszaniu biurkiem, nic się nie buja.

https://youtu.be/0EoD6pjKIHg

Dodatkowe pytania to ustawienie monitora, jakie najlepiej, jaka temperatura obrazu (gamma ustawiona 2.2) oraz jaka jasność ustawiona, tak aby zbyt szybko nie zużywał się monitor?
Do tego planuje podświetlenie zrobić za monitor pytanie jest, skoro ustawie temperature monitora np. 6500K, a wieczorem zmienie sobie na 4500K (do programowania) to jaki kolor oświetlenia najlepiej zamontować? Jeżeli dam światło za monitorem 6500K to wieczorem jak zmienie kolor ekranu to wzrok nie będzie się męczył jak będę miał ekran 4500K? Zresztą wtedy żółty będzie żółty - oko nie przyzwyczai się do koloru zeby go postrzegać jako biały. Wg. mnie lepiej dać kolor 4500K światło - wtedy przy 6500K ekran będzie miał lepszą biel, a wieczorem jak włącze filtr swiatla niebieskiego, to ekran zleje się z podświetleniem. Tak mi się wydaje, a może źle mi się wydaje? Co polecacie w tym temacie?

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 15:24 - sob

Pivot w EIZO ma lekki ruch powyżej 90 stopni. To normalne. Lampa byłoby fajnie jakby miała regulację barwy. Np któraś z takich: https://monitory.mastiff.pl/oswietlenie ... rkowe.html
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 16:40 - sob

To jak Pan ocenia ten mój luz? Jest on przy ustawieniu poziomym, zanim jeszcze przetestowałem pivota to zobaczyłem :)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 16:42 - sob

Ja bym się nie przejmował.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 16:43 - sob

Nie przejmuj się. Ważne, żeby nie ruszał się samoistnie podczas klepania w klawisze na klawiaturze. Jak świeci równo to najważniejsze.
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 17:03 - sob

Ok zostaje w takim razie. Powiedzcie mi prosze - nie dostałem przy kupnie karty gwarancyjnej, mam się o nią upomnieć czy nie jest potrzebna do gwarancji 5 letniej?
florys
Posty: 8
Rejestracja: 25 października 2018, 17:44 - czw

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 18:09 - sob

Też kupiłem EV2450, kilka dni temu w sklepie na M. Mój pierwszy monitor ips, wcześniej miałem laptopy 15" tn.
Kolory ok - ale ogromnej różnicy w porównaniu do 15" TN z thinkpada nie widzę, kąty widzenia to co innego.
W porównaniu do 22" benq TN jaki mam okazję używać w pracy to kolory w Eizo są zdecydowanie ładniejsze, w benq jest tak jakby blado.
Monitor mam podłączony do laptopa przez mini displayport - displayport.
Jednak dla mnie chyba 24" 1080p to trochę za duży ekran. Fonty czy to na stronach czy w IDE są lekko nieostre patrzę z odległości ok 60cm.

Także nie dostałem karty gwarancyjnej. Pisałem do Alstora i to sprzedawca powinien ją dostarczyć. Już w sklepie złożyłem reklamację. Jak nie dostarczą to oddam monitor przed upływem 14 dni.
Odchylanie przód/tył chodzi ciężko. Suwanie góra/dół tez nie jest za lekkie.
Usytuowanie portów USB jest fatalne. Kabel cienki wejdzie, pendrive nie daje rady.

Co do obudowy to u mnie czuć uginanie u góry z tyłu, na dole tu gdzie są przyciski jest lekki odstęp od ekranu. Da radę włożyć kawałek papieru, już próbowałem, żeby zniwelować "wycieki podświetlenia". Nawet pomaga.
Normalnie tego bleedingu nie widać, jedynie w filmach gdzie jest czarny pasek na dole.
To zdjęcia tego co mam. Jasność 44. Tak ustawiałem iso, żeby pokazać to jak najbardziej realnie, bo to co ludzie prezentują na zdjęciach pisząc o backlight bleedingu jest śmieszne i mało ma wspólnego z rzeczywistością.
https://imgur.com/a/C2OmtB4
Czy jest to akceptowalne?

Poza tym
Auto EcoView źle wykrywa jasność, jeśli jest ciemno przed monitorem a jasno za nim.
EcoView Sense na Level 5 daje radę.
Nie wiem co daje EcoView Optimizer 2. Ktoś podpowie?
EyeCare Reminder w ScreenManager Pro nie nadaje się do niczego. Lepsza jest osobna apka EyeCare Reminder (na windowsa).
Circadian Dimming nie używam, zamiast tego mam fluxa. Jest jakaś przewaga programu ze ScreenManager Pro nad fluxem?
Tryb movie mode nie przypadł mi do gustu. Za duży "ghosting" widzę.
Overdrive powinienem ustawiać standard czy off w pozostałych trybach?
Jasność w filmach w porównaniu do ekranu laptopa jest za niska, nawet ustawiając w monitorze 100.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 19:06 - sob

florys pisze:
19 stycznia 2019, 18:09 - sob
1080p

Pomijając inne pytania, ten monitor ma rozdzielczość 1920x1080. Nie ma nic wspólnego z telewizyjnym standardem 1080 linii.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 19:21 - sob

Jeśli chodzi o gwarancje to mówiłeś na jakich zasadach kupiłeś monitor? Na stronie podają, że karta gwarancyjna jest dla rozszerzonej gwarancji Exclusive, ja takowej nie dokupowałem, chyba, że nie trzeba aby ją mieć? W innym wypadku jest wyraźnie napisane na stronie, że "BRAK AUTORYZOWANEJ karty gwarancyjnej"

https://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/ ... gwarancji/

Dowiadujemy się też, że wysyłki na gwarancji są realizowane na koszt sklepu a nie nasz, może dlatego jest taki problem z tymi kartami? Kilka razy już na forach widziałem problem, ze ktoś nie dostał karty gwarancyjnej.
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 19:29 - sob

A może dosyłają kartę gwarancyjną po upływie 14dni, jak już będzie wiadomo, że nie będzie zwrotu? Bo przy zwrocie zostaliby z wypełnioną kartą gwarancyjną i mieliby problem. Tylko zgaduję, nie wiem.
florys
Posty: 8
Rejestracja: 25 października 2018, 17:44 - czw

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 19:41 - sob

@Tom01 - tak chodziło mi o "1080p dla celów marketingowych nazywa się też „Full High-Definition”, albo częściej skrótem „Full HD”. "
@Tuba - na stronie sklepu jest
"Załączona dokumentacja Instrukcja obsługi w języku polskim, Karta gwarancyjna
Gwarancja 5 lat "
@max - możliwe

Serwis Alstora odpisał mi, że to sprzedawca powinien dostarczyć kartę, a kiedy to nie wiem. Potwierdzili także że monitor jest objęty rozszerzoną, 5-letnią gwarancją.
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 19:48 - sob

Dostałem informacje z XKOM, ze gwarancja jest realizowana na podstawie dowodu zakupu. Na stronie xkomu przy kupnie monitora nie ma informacji ze dostaje karte gwarancyjną.
florys
Posty: 8
Rejestracja: 25 października 2018, 17:44 - czw

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 20:07 - sob

Sam już nie wiem jak rozumieć tą gwarancję. Wg https://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/ ... gwarancji/ są dwie rodzaje gwarancji i obie mają 5 lat.
Jest też informacja
"Warunki gwarancji EIZO Exclusive Service oferowanej przez ALSTOR w Polsce dotyczą wyłącznie monitorów EIZO zakupionych w sieci partnerskiej, pozostałe monitory EIZO objęte są Gwarancją Producenta (ograniczoną)."
Żeby mieć gwarancję exclusive trzeba mieć
"Karta gwarancyjna Alstor z hologramem wypełniona przez Autoryzowanego Partnera Handlowego wraz z dowodem zakupu."
"Listę placówek, należących do sieci Autoryzowanych Partnerów Handlowych znaleźć można w zakładce „Gdzie kupić”."
Na stronie https://www.eizo.pl/gdzie-kupic/#internetowe

Zarówno twój x-kom jak i mój mediaexpert są na tej liście i powinniśmy mieć karty gwarancyjne, a dzięki nim gwarancje rozszerzoną exclusive.
X-kom jest nawet w sklepach stacjonarnych podany.
Na stronie ME jest
"5 lat gwarancji
Wszystkie modele z serii FlexScan, ColorEdge i Foris mają 5-letnią gwarancję obejmującą wszystkie elementy monitora. Naprawy serwisowe realizowane są w trybie door-to-door przez polskiego dystrybutora. Tak więc w przypadku awarii, klienci nie muszą nawet wyjść z domu czy biura – uszkodzony egzemplarz zostanie odebrany przez kuriera, a po naprawie dostarczony do właściciela."
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 20:52 - sob

Jeśli nie ma karty gwarancyjnej na papierze, oznaczonej hologramem, to monitor nie ma w Polsce pełnowartościowej gwarancji.

Florys, wiem co oznacza "1080", ale nadal nie ma nic wspólnego z poprawną terminologią. To nie jest telewizor.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 21:04 - sob

Tom01 pisałem do xkom i zostałem poinformowany, że niby EIZO odeszło od kart gwarancyjnych i na podstawie paragonu ustalają gdzie został kupiony monitor i jeżeli należał do sieci partnerskiej to jest gwarancja Exclusive.

Napisałem e-mail do Alstor z informacjami od XKOM aby potwierdzili albo zaprzeczyli. Niestety nie udało mi się zrobić screenów rozmowy z xkom (czat online) bo mi sama zniknęła, więc dowodu żadnego nie mam.

@@edit. Zauważyłem u siebie coś takiego

https://youtu.be/skzhwBOMLDA

Tak jakby podświetlenie działa na przeciw, a skoro jest to na brzegu to po prostu zanikają paski, bo podświetlenie nie jest skierowane w góre. Też tak masz kolego?
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3975
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 21:44 - sob

Bzdura. Monitory z oficjalnej polskiej dystrybucji mają taką kartę https://www.eizo.pl/uploads/2012/10/EIZ ... 06wzor.jpg
Jeśli dany partner dostał monitory bez karty, winien się upomnieć. Tak samo Klient. W opisie jest 5 lat. Cena normalna. Proszę ich pogonić.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
florys
Posty: 8
Rejestracja: 25 października 2018, 17:44 - czw

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 21:48 - sob

Chodzi ci o te niebieskie paski pod ikonkami? Mam starszego windowsa ale też mi znika obramowanie programów na dole na pasku jak spojrzę z góry.

--
Cytat maila od pracownika firmy Alstor na moje zapytanie co do karty gwarancyjnej:
"Sprzedawca powinien Panu wydać kartę gwarancyjną do tego monitora. Potwierdzam, monitor jest objęty rozszerzoną, 5-letnią gwarancją."
Dlatego już złożyłem reklamację w sklepie, że zamówienie było niekompletne.
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 21:57 - sob

Ale dostałeś informacje "Potwierdzam, monitor jest objęty roszerzoną, 5-letnią gwarancją." Czyli masz gware bez karty? Czy jak to interpretować? Jakie zadałeś pytanie :D
florys
Posty: 8
Rejestracja: 25 października 2018, 17:44 - czw

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 22:11 - sob

Napisałem że kupiłem monitor w MediaExpert i nie dostałem karty gwarancyjnej. Podałem S/N i spytałem się czy to sklep mi ją powinien dostarczyć i czy monitor ma 5-letnią gwarancję. O rozszerzonej nie wspominałem. Pracownik sam dodał, że jest to rozszerzona gwarancja.
Tuba
Posty: 38
Rejestracja: 07 stycznia 2019, 21:25 - pn

Re: EIZO EV2450 ustawienie, gwarancja, luz przy pivot

19 stycznia 2019, 22:15 - sob

Szkoda, że nie napisali, czy do gwarancji jest konieczne posiadanie karty gwarancyjnej. Ale napisałem do Alstor z dokladnym pytaniem więc zobaczymy co mi odpiszą.

Wróć do „Zastosowania amatorskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Kyle i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], Kyle
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69125
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu