NEC EA271U "DISPLAYPORT NO SIGNAL"
: 25 kwietnia 2021, 19:24 - ndz
Cześć,
od czasu do czasu mam problem, polegający na tym że monitor nie wykrywa sygnału na Display Port.
To co spróbowałem zrobić i nie pomogło:
- użyć nowego kabla Display Port
- zamiast komputera PC, podłączyć się do laptopa (przez stację dokującą) aby wykluczyć potencjalny problem z PC jako źródłem obrazu
- wyłączyć/włączyć monitor (przyciskiem dotykowym na monitorze)
To, co pomogło:
- odłączenie/podłączenie prądu do monitora. Po tym jak monitor się już uruchomi, od razu pokazuje obraz i działa jak gdyby nigdy nic. Problem z tym, że takie rozwiązanie jest i mało wygodne i jakby nie akceptowalne w tej klasie cenowej.
Problem występuje raz na jakiś czas, nie zauważyłem konkretnego scenariusza, w którym feler się uwidacznia.
Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie, ale na co dzień monitor jest podłączony przez Display Port do komputera PC oraz przez USB-C do stacji dokującej laptopa. Mysz i klawiatura są podłączone do monitora, zatem przełączając źródło obrazu przełączam także komputer, którym steruję (tzn nie przepinam już żadnych kabli). Dodam, że kiedy problem się pojawia (tzn nie ma obrazu a jedynie komunikat NO SIGNAL), to są rejestrowane naciśnięcia klawiszy na klawiaturze (widać to po tym jak już zresetuje monitor - w polu z hasłem mam kilka wpisanych znaków).
Nie wiem kiedy dokładnie problem zaczął występować, któregoś razu po przerwie w pracy zastałem po prostu widok "NO SIGNAL"...
Czy spotkaliście się z takim problemem? Czy ten model ma firmware możliwy do zaktualizowania?
od czasu do czasu mam problem, polegający na tym że monitor nie wykrywa sygnału na Display Port.
To co spróbowałem zrobić i nie pomogło:
- użyć nowego kabla Display Port
- zamiast komputera PC, podłączyć się do laptopa (przez stację dokującą) aby wykluczyć potencjalny problem z PC jako źródłem obrazu
- wyłączyć/włączyć monitor (przyciskiem dotykowym na monitorze)
To, co pomogło:
- odłączenie/podłączenie prądu do monitora. Po tym jak monitor się już uruchomi, od razu pokazuje obraz i działa jak gdyby nigdy nic. Problem z tym, że takie rozwiązanie jest i mało wygodne i jakby nie akceptowalne w tej klasie cenowej.
Problem występuje raz na jakiś czas, nie zauważyłem konkretnego scenariusza, w którym feler się uwidacznia.
Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie, ale na co dzień monitor jest podłączony przez Display Port do komputera PC oraz przez USB-C do stacji dokującej laptopa. Mysz i klawiatura są podłączone do monitora, zatem przełączając źródło obrazu przełączam także komputer, którym steruję (tzn nie przepinam już żadnych kabli). Dodam, że kiedy problem się pojawia (tzn nie ma obrazu a jedynie komunikat NO SIGNAL), to są rejestrowane naciśnięcia klawiszy na klawiaturze (widać to po tym jak już zresetuje monitor - w polu z hasłem mam kilka wpisanych znaków).
Nie wiem kiedy dokładnie problem zaczął występować, któregoś razu po przerwie w pracy zastałem po prostu widok "NO SIGNAL"...
Czy spotkaliście się z takim problemem? Czy ten model ma firmware możliwy do zaktualizowania?