Strona 1 z 1

NEC EA271U "DISPLAYPORT NO SIGNAL"

: 25 kwietnia 2021, 19:24 - ndz
autor: mayday
Cześć,

od czasu do czasu mam problem, polegający na tym że monitor nie wykrywa sygnału na Display Port.

To co spróbowałem zrobić i nie pomogło:
- użyć nowego kabla Display Port
- zamiast komputera PC, podłączyć się do laptopa (przez stację dokującą) aby wykluczyć potencjalny problem z PC jako źródłem obrazu
- wyłączyć/włączyć monitor (przyciskiem dotykowym na monitorze)

To, co pomogło:
- odłączenie/podłączenie prądu do monitora. Po tym jak monitor się już uruchomi, od razu pokazuje obraz i działa jak gdyby nigdy nic. Problem z tym, że takie rozwiązanie jest i mało wygodne i jakby nie akceptowalne w tej klasie cenowej.

Problem występuje raz na jakiś czas, nie zauważyłem konkretnego scenariusza, w którym feler się uwidacznia.

Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie, ale na co dzień monitor jest podłączony przez Display Port do komputera PC oraz przez USB-C do stacji dokującej laptopa. Mysz i klawiatura są podłączone do monitora, zatem przełączając źródło obrazu przełączam także komputer, którym steruję (tzn nie przepinam już żadnych kabli). Dodam, że kiedy problem się pojawia (tzn nie ma obrazu a jedynie komunikat NO SIGNAL), to są rejestrowane naciśnięcia klawiszy na klawiaturze (widać to po tym jak już zresetuje monitor - w polu z hasłem mam kilka wpisanych znaków).

Nie wiem kiedy dokładnie problem zaczął występować, któregoś razu po przerwie w pracy zastałem po prostu widok "NO SIGNAL"...

Czy spotkaliście się z takim problemem? Czy ten model ma firmware możliwy do zaktualizowania?