Strona 1 z 1

Monitory EIZO dla transportu morskiego

: 18 stycznia 2012, 18:11 - śr
autor: Informator
Firma EIZO poinformowała o wejściu do grona producentów oferujących urządzenia do obrazowania dla transportu morskiego. Premierowe modele do tego typu zastosowań o przekątnej 21,3” dostępne będą w ofercie japońskiego producenta w lutym bieżącego roku.

Pierwsze dwa modele należące do linii DuraVision noszą oznaczenia FDU2101 oraz FDU2101T. Oba przeznaczone są do zabudowy panelowej i zaprojektowane są specjalnie pod kątem wykorzystania ich w systemach monitorowania w maszynowniach statków. FDU2101T jest urządzeniem obsługiwanym dotykowo, a korzystanie z niego możliwe jest zarówno w rękawiczkach, jak i bez, niezależnie od tego, czy dłonie są mokre, czy suche.

W obu monitorach zastosowano wysokiej jakości panel VA, o naturalnej rozdzielczości 1600 × 1200 i szerokich kątach widzenia zarówno w pionie, jak i w poziomie (178°). Możliwe będzie zatem jednoczesne korzystanie z wyświetlanych przez monitor informacji przez kilka osób. Pozostałe parametry wyświetlania obejmują kontrast na poziomie 1000:1, pełną 8-bitową paletę barw (16,7 miliona odcieni) oraz czas reakcji dla półtonów na poziomie 8 ms.

W celu oszczędności energii oraz zapobieganiu zmęczenia wzroku oba modele wyposażono w czujnik poziomu oświetlenia zewnętrznego i funkcję automatycznie regulującą jasność wyświetlanego obrazu. Szeroki zakres regulacji, łącznie z możliwością pracy z jasnością około 1 cd/m2 sprawia, że urządzenia te bez problemów będzie można wykorzystać zarówno w pomieszczeniach ciemnych, jak i jasno oświetlonych.

Monitory DuraVision FDU2101 oraz FDU2101T spełniają warunki pracy w określonych temperaturach, wilgotności oraz poziomie wibracji sprecyzowanych w normie IEC 60945 dla standardowych urządzeń nawigacyjnych i radiokomunikacyjnych wykorzystywanych w transporcie morskim. Zgodne są również z normą IP65 dotyczącą odporności na wnikanie kurzu lub pyłu oraz zabezpieczenia przed strumieniami wody o niskim ciśnieniu. Dla zapewnienia długiego okresu bezawaryjnej pracy, w konstrukcji monitora nie są wykorzystywane żadne elementy o krótkiej żywotności, jak np. wentylatory chłodzące.

Oba monitory zostały zatwierdzone do użytku przez morskie towarzystwa kwalifikacyjne w Wielkiej Brytanii (LR), Norwegii (DNV), Stanach Zjednoczonych (ABS) oraz Japonii (ClassNK). Trwa proces klasyfikacyjny w Niemczech (GL), Chinach (CCS) oraz Francji (BV).

Źródło: eizo.pl