Strona 1 z 1
Monitor do 3d
: 29 września 2022, 11:47 - czw
autor: Mondo901
Witam,
Szukam monitora do grafiki, w głównej mierze do modelowania 3d (bledner, maya, 3ds max), rzadziej do tworzenia grafik w PS, AI. Zaznaczam, że na ten moment tworzę zupełnie amatorsko i dopiero zaczynam przygodę z modelowaniem stąd też budżet jest mały i nie chciałbym go przekraczać. Szukam czegoś w przedziale 1,5k-2k. Niestety od czytania recenzji i opinii w internecie mam wrażenie, że wiem coraz mniej niż więcej, więc prosiłbym o wytłumaczenie na co faktycznie powinienem zwrócić uwagę.
Monitory nad którymi póki co się zastanawiam:
1. BenQ PD2700Q
2. Philips 27M1N5500ZA
3. Acer Nitro XV272UPBMIIPRZX
4. NEC 27" MultiSync PA272W (używany, blisko 11000h pracy, 1800zł)
Z tego co już czytałem na tym forum to pewnie ostatnia propozycja jest najlepsza ale wiadomo, monitor jest z 2014 roku i w tym przypadku bez jakiejkolwiek gwarancji.
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 12:59 - czw
autor: Tom01
Mondo901 pisze: ↑29 września 2022, 11:47 - czw
Szukam czegoś w przedziale 1,5k-2k.
W tych pieniądzach tylko masówka albo rzeczywiście używany. Przy czym zamiast wywalać 2 kafle na dziadostwo, proponuję przetrzepać Allegro pod kątem "poleasingowego" NEC-a EA244WMi, EA274WMi, EA275WMi. Dobre na początek i tanie. Później, jak wzrośnie świadomość znaczenia dobrego monitora, samoistnie pojawią się konkrety i lepszy budżet.
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 15:03 - czw
autor: NocnyJastrzab
Tomaszu, nie obrażaj PA272W
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 15:05 - czw
autor: Tom01
Miałem na myśli te trzy pierwsze. PA272W zacny sprzęt, ale 8 lat? Raczej bym się nie pakował, chyba, że z super pewnego źródła i bez wad.
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 16:01 - czw
autor: Kyle
Tom01 pisze: ↑29 września 2022, 12:59 - czw
proponuję przetrzepać Allegro pod kątem "poleasingowego" NEC-a EA244WMi, EA274WMi, EA275WMi. Dobre na początek i tanie.
Ja odradzam. Monitory kupowane na paletach (w sensie luzem wrzucone), transportowane jak w śmietniku - dawno temu kupiłem "polisingowy" i ... odradzam.
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 16:09 - czw
autor: Tom01
Ale zawsze lepiej porządniejszy model a używka, niż nowy szajs. Akurat z serią EA jest tak, że kupowane były na tysiące przez korporacje, a po wymianie hurtem na nowe, trafiło to wszystko na rynek wtórny. Oczywiście jest zarówno zajechany złom, jak i da się znaleźć rodzynki. Najnowszy jaki udało mi się ustrzelić, przez kilka lat stał na biurku gdzie chyba nikt nie pracował, bo był praktycznie w ogóle nie włączany. Da się to sprawdzić, bo te modele mają kilka rodzajów liczników. Dlatego napisałem "przetrzepać" Allegro i znaleźć fajny egzemplarz.
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 20:49 - czw
autor: Voland
Siedzę po kilka godzin dziennie w 3D i za nic bym się nie pakował do tego w monitor o niskiej rozdzielczości. O ile w fotografii jeszcze bym poszedł na kompromis i wybrał lepszy, z niższą rozdzielczością, to w 3D nie ma mowy. Poza tym, że wszystko by dużo gorzej wyglądało, to nic by się nie mieściło. Mi mum 27” UHD. Ale w tym budżecie nie mam pojęcia co jest o dużej rozdzielczości, więc i tak nic nie doradzę ¯\_(ツ)_/¯
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 21:00 - czw
autor: Tom01
W tym budżecie, jak wspominałem, tylko masówka.
Re: Monitor do 3d
: 29 września 2022, 21:28 - czw
autor: shm
Voland pisze: ↑29 września 2022, 20:49 - czw
Siedzę po kilka godzin dziennie w 3D i za nic bym się nie pakował do tego w monitor o niskiej rozdzielczości. O ile w fotografii jeszcze bym poszedł na kompromis i wybrał lepszy, z niższą rozdzielczością, to w 3D nie ma mowy. Poza tym, że wszystko by dużo gorzej wyglądało, to nic by się nie mieściło. Mi mum 27” UHD. Ale w tym budżecie nie mam pojęcia co jest o dużej rozdzielczości, więc i tak nic nie doradzę ¯\_(ツ)_/¯
ale UHD w 27calach do blendera/UE5 to tylko z bardzo dobrą kartą graficzną
(dla mnie - 3070 jako absolutne minimum przy 4K)
oczywiście sporo zależy od sceny i sposobu pracy.
Ciekawy setup do 3D to "ultra wide" + 27" ("1440p" - mainstream)
Słyszałem tez opinie w branży, że przedkłada się fps-y nad rozdzielczość.
Osobiście wolę raczej dokładniejszy kolor.
Przy czym w 3D na poczatek spokojnie wystarczy dobre sRGB.
Re: Monitor do 3d
: 30 września 2022, 09:47 - pt
autor: NocnyJastrzab
Widziałem osobiście Dell S2722QC — 27 4K UHD USB-C / całkiem akceptowalny i łapie się pod budżet
Re: Monitor do 3d
: 01 października 2022, 04:34 - sob
autor: Voland
shm pisze: ↑29 września 2022, 21:28 - czw
ale UHD w 27calach do blendera/UE5 to tylko z bardzo dobrą kartą graficzną
(dla mnie - 3070 jako absolutne minimum przy 4K)
oczywiście sporo zależy od sceny i sposobu pracy.
Trochę nie rozumiem zestawienia UE5 z programami do modelowania. W UE jasne, że trzeba patrzeć na fpsy, ale o jakich fpsach mowa, w sofcie do modelowania? Przecież render ma rozdzielczość niezależną od viewportu. W Blenderze jeszcze w miarę da się pracować w na żywo renderowanym obrazie, więc jak ktoś chce to robić, to może, aczkolwiek używałem do tego nawet 5700XT, więc dużo gorszej karty od 3070. W Mayi i 3Ds Maxie pracować bezpośrednio na renderze się nie da (niby jest opcja włączenia w nim Arnolda, ale nie działa jak Cycles w blenderze i nikt tego nie używa).
Re: Monitor do 3d
: 01 października 2022, 16:49 - sob
autor: shm
Voland pisze: ↑01 października 2022, 04:34 - sob
shm pisze: ↑29 września 2022, 21:28 - czw
ale UHD w 27calach do blendera/UE5 to tylko z bardzo dobrą kartą graficzną
(dla mnie - 3070 jako absolutne minimum przy 4K)
oczywiście sporo zależy od sceny i sposobu pracy.
Trochę nie rozumiem zestawienia UE5 z programami do modelowania. W UE jasne, że trzeba patrzeć na fpsy, ale o jakich fpsach mowa, w sofcie do modelowania? Przecież render ma rozdzielczość niezależną od viewportu. W Blenderze jeszcze w miarę da się pracować w na żywo renderowanym obrazie, więc jak ktoś chce to robić, to może, aczkolwiek używałem do tego nawet 5700XT, więc dużo gorszej karty od 3070. W Mayi i 3Ds Maxie pracować bezpośrednio na renderze się nie da (niby jest opcja włączenia w nim Arnolda, ale nie działa jak Cycles w blenderze i nikt tego nie używa).
Zalezy od workflow i oczekiwań.
przy pracy na wireframe/solid - luz można prawie na wszystkim - gtx 1060 styknie.
Modelowanie pojedynczych, mniej skomplikowanych przedmiotów - również.
Nawet z teksturami, czy w "rendered view".
Załaduj jednak bardziej skomplikowaną scenę w Blenderowym Eevee, włącz tekstury i dodaj kilka shaderów w material preview (dajmy na to bardziej skomplikowane dema ze strony blendera).
Teraz obróć scenę lub widok kamery - fps-y w viewporcie mają znacznie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać - ale fakt - głównie dla komfortu i szybkości pracy. Kwestia priorytetów.
Przy wspomnianych demach blendera można sobie łatwo sprawdzić komfort pracy dla bardziej skomplikowanych scen, nawet jesli jeszcze nie jestesmy na etapie tworzenia projektów o podobnym poziomie skomplikowania.
Zawsze można też zmniejszyć okno viewport, ale wtedy mało widać...
Natomiast UE5 wydaje się naturalnym następnym krokiem po rozpoczęciu przygody z blenderem
stąd wzmianka.