Strona 1 z 1
Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
: 12 kwietnia 2012, 11:13 - czw
autor: Highflyer
Witam,
Zauważyłem coś, co sprawiło że zwątpiłem w PS
Mam dostęp do dwóch wersji PS (CS2 i CS4) na jednym komputerze. Ustawienia całego pakietu jeśli chodzi o kolory są zsynchronizowane, ale dostrzegłem różnicę przy próbie kolorów w obu PS. W wersji CS2 jeśli włączam próbę kolorów różnica jest widoczna, natomiast w CS4 muszę się "dobrze przyjrzeć" żeby w ogóle dostrzec różnicę. Oczywiście sprawdzałem to na tym samym pliku. Chcę tutaj zapytać czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego pojawiają się takie "błędy" w próbie kolorów? Dodam, że w moim odczuciu wersja CS2 robi to poprawnie, do wersji CS4 mam zastrzeżenie w tym względzie.
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
: 12 kwietnia 2012, 21:20 - czw
autor: Tom01
Czy przestrzeń robocza jest taka sama?
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
: 21 kwietnia 2012, 12:46 - sob
autor: Highflyer
Oczywiście i jak najbardziej ta sama
Poki co pozostałem przy CS2 właśnie ze względu na różnicę w podglądzie próby. Zastanawiam się czy to może być sprawa tego iż w CS4 mam włączoną obługę OpenGL. Bez niej program jest strasznie ociężały. Przeglądając teraz te opcje zwróciłem uwagę na jedną rzecz. W ustawieniach zaawansowanych dla trybu OpenGL widnieje opcja "Zaawansowane rysowanie" przy którym wyświetla się podpowiedź "Użycie karrty graficznej do dopasowania kolorów...". Poniżej widnieje Debugowanie gdzie istnieje możliwość zaznaczenia opcji pasowania kolorów i tworzenia kompozycji: liniowo, z gammą. W wolnej chwili się tym pobawię, może tu jest rozwiązanie w różnicy w podglądach.
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
: 21 kwietnia 2012, 13:41 - sob
autor: Tom01
Highflyer pisze:W ustawieniach zaawansowanych dla trybu OpenGL widnieje opcja "Zaawansowane rysowanie" przy którym wyświetla się podpowiedź "Użycie karrty graficznej do dopasowania kolorów...".
Nie spotkałem się z różnym wyświetlaniem w CS-ach, może po prostu nie zwróciłem uwagi, ale zainteresuję się problemem. Z drugiej strony patrząc, na chłopski rozum, jeśli w konfiguracji jest możliwość włączenia/wyłączenia dodatkowego elementu w CMS to skutek obliczeniowy może być nieco inny. Proszę zwrócić uwagę przykładowo na PS i FF. W obu CMM jest, a FF daje lekko bardziej kontrastowe obrazy.
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
: 10 maja 2012, 22:06 - czw
autor: Highflyer
Znalazłem rozwiązanie poruszonej przeze mnie kwestii. Podaję przepis na to by w każdej z wymienionych wersji próba kolorów wyglądała jednakowo. Sądzę, że ma to odniesienie do każdej wersji powyżej CS2 chociaż nie znam ich możliwości konfiguracyjnych.
W CS4 wchodzimy w Preferencje/Wydajność/Włącz rysowanie OpenGL. Dalej Ustawienia zaawansowane i w nowym oknie zaznaczamy Zaawansowane rysowanie i Pasowanie kolorów w polu Debugowanie.
Nie mając wcześniej zaznaczonej opcji pasowania miałem trudności z dostrzeżeniem różnic w próbie kolorów. Po wybraniu tej opcji różnica jest tak samo widoczna jak w wersji CS2. mam nadzieję, że komuś może się przydać ta wskazówka